@import url(font-awesome.min.css); /* Massively by HTML5 UP html5up.net | @ajlkn Free for personal and commercial use under the CCA 3.0 license (html5up.net/license) */ /* Wrapper */ #wrapper { background-color: #212931; background-image: url("../../images/overlay.png"), linear-gradient(0deg, rgba(0, 0, 0, 0.1), rgba(0, 0, 0, 0.1)), url("../../images/bg.jpg"); background-size: auto, auto, 100% auto; background-position: center, center, top center; background-repeat: repeat, no-repeat, no-repeat; background-attachment: fixed, fixed, fixed; } #wrapper.fade-in:before { display: none; } /* Intro */ body.is-preload #intro { opacity: 1; } body.is-preload #intro:not(.hidden) + #header + #nav { -moz-transform: none; -webkit-transform: none; -ms-transform: none; transform: none; opacity: 1; } Hvad Er Dårligt Arbejdsmiljø?
27.02.2023

Hvad Er Dårligt Arbejdsmiljø?

Et godt arbejdsmiljø er helt uvurderligt vigtigt. Vi bruger mange timer på vores arbejde, så det er derfor helt ess…

Image: Pixabay, Edar

Et godt arbejdsmiljø er helt uvurderligt vigtigt. 

Vi bruger mange timer på vores arbejde, så det er derfor helt essentielt, at vi trives i den tid, vi er der. Lige så glad man kan blive af et godt arbejdsmiljø, lige så nedslidt og nedbrudt kan vi blive af dårligt arbejdsmiljø.

Hvad er et dårligt arbejdsmiljø?

- Et dårligt arbejdsmiljø vil man typisk definere som et arbejdsmiljø, der er fysisk, psykisk eller socialt nedslidende. Der kan være mange ting, der skaber det dårlige miljø, men lige gyldigt hvad kan det have store konsekvenser for den enkelte medarbejder. På længere sigt vil det også være meget svært for sådan en virksomhed at tiltrække og fastholde gode medarbejdere.

Det kan nogle gange være svært at genkende et dårlige arbejdsmiljø. Alle arbejdspladser kan have hektiske og stressede tider, hvor bølgerne kan gå højt og humøret kan være i bund, men overordnet set, så burde der være en god stemning, som er behagelige at være i. Typiske tegn på et dårligt arbejdsmiljø er ting som:

  • Et stort og hyppigt antal af sygemeldinger og sygefravær
  • Mangel på fællesskab mellem kollegaer
  • Stor og hyppig udskiftning i staben, både i form af fyringer og opsigelser
  • De ansatte har ikke ledernes øre, og bliver ikke taget alvorligt
  • De ansattes behov bliver ikke tilgodeset eller tænkt over

Læs: Perlen Odense- har ydet økonomisk støtte til denne artikel. Der kan du blandt andet shoppe: Enamel øreringe. Det gør hverken til eller fra, men det er information, du bør vide.